DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> سَــــــنـگر <$BlogRSDUrl$>

سَــــــنـگر
 

شنبه، تیر ۱۱، ۱۳۸۴


گمشــــــــده بشــر و حقوق بشــر 


در جايی خواندم که ساليانه بيش از بيست هزار نفر با تلفن و نامه با دفتر آيت الله سيستانی
تماس می گيرند و مسائل خود را با ايشان در ميان می گذارند. اگر بپذيريم که آيت الله سيستانی بزرگترين و اعلم ترين مجتهد شيعيان است و سپس تعداد مراجعه کنندگان دفتر اين فقيه عاليقدر را با تعداد مليونها مومنی که هر روز به گوگل مراجعه می کنند مقايسه کنيم، در می يابيم که آيت الله العظمی السيد السوپر سافت گوگل ابن مگول ابن لائيک الآمريکايی، آجرالله نانهی، بزرگترين مرجع عاليقدر تمام مردم جهان است. شايع است که روزی صدها هزار نفر - بلکه بيشتر - برای پرسيدن مسائل جورواجور خدمت ايشان می رسند و هيچ کس هم دست خالی از آن درگاه باز نمی گردد و آن جناب به معنای واقعی کلمه دريای علم و معلومات است. همه اين ها در حالی است که هيچ کس تا کنون اين حضرت را نديده است و از محل اقامتشان خبری ندارد. بعضی ها می گويند که ايشان همان امام غايب هستند. جالب است بدانيد که ايشان فقط از يک سوراخ تنگ و باريک با مردم در تماسند و تنها از طريق سوراخ آن حضرت می شود باشان مراوده داشت. جريان اين جوری است که هر کس هر حاجتی دارد می نويسد و در سوراخ ايشان می گذارد و دق الباب می کند و چند لحظه بعد مرادش را می گيرد. می گويند اين همان سوراخ دعای معروف است که بشريت آن را گم کرده بود. خلاصه من يک چيزی می گويم و شما يک چيزی می شنفی. اصلاً بهتر است خودتان برويد و در اينجا آن سوراخ مربوطه را زيارت کنيدو محض نمونه حاجتی هم طلب کنيد. از همگی التماس دعا دارم.

***

از زمان پيروزی رئيس جمهورِ "منتصب"، پوشيدن يونيفورم سپوری که به مدل "سپوريک" معروف شده است، در ميان مقامات ارزشی – ارتشی مد روز شده است و مديران لايق اين قشر هر روز با اين لباس به سر کارهايشان می روند. رفتگران زحمتکش شهرداری تهران نيز که با مزد کم و کار زياد، شب و روز برای يک لقمه نان سگدو می زنند، از اين که اين اوباش ارزشی، با توهين به لباس آنان ارزش آن را در جامعه پايين آورده اند، بسيار خشمگين اند. می گويند که آخوندی در پاچنار در شب جمعه گذشته با اين يونيفورم بجای قبا و عبا بر روی منبر رفت و از امام راحل منقول کرد که گفته اند: " کاش من هم يک سپور بودم". بيچاره سپورها.

***

دکتر احمدی نژاد در نخستين سخنرانی خود به شايعاتی که درباره او ساخته اند پاسخ گفت. او در مورد حقوق بشر گفت اولاً آنهايی که به من رای داده اند – اگر واقعاً رای داده باشند - اصلاً نمی دانند حقوق بشر چيست . اين که از اين. آنهايی هم که به من رای ندادند راهم بشر نمی دانم. وی در مورد حقوق زنان گفت که من از همين جا بايد به نقض حقوق زنان در امريکا و اروپا به به دولتهای آنها اعتراض کنم. شنيده ام که در آنجاها يک چادر فروشی وجود ندارد و زنان ناچارند حتی برای خريد روبنده و مقنعه نيز به کشورهای اسلامی سفر کنند. خوب، البته اين فخر ماست ، اما بايد از حقوق آنان دفاع کرد چرا که زنان بايد آزاد باشند که در کشور مطبوع خود پارچه چادری بخرند و چارقد و مقنعه تهيه کنند. وی افزود که شنيده ام که در بعضی از اين کشورها بعضی از مردان، با آنکه زنانشان هم در خانه حاضرند، در آشپزخانه دست بکار پخت و پز می شوند. اين کار به نظر ما توهين آشکاری به مقام زن است و اينها با اين کارشان نه تنها زنان خودشان را کنف نمی کنند، بلکه مردانگی خودشان را هم زير سئوال می برند.

در رابطه با اين انهام اخير آمريکاييها رئيس جمهور ارزشی، ارتشی، ورزشی (و تازگيها نرمشی )، گفت که اولندش که من در ماجرای مقدس گروگانگيری حضور نداشتم و خيلی هم از اين بابت شرمنده ام. اگر من آنجا بودم اينها از لانه جاسوسی با پای خودشان بيرون نمی رفتند و خودم تير خلاص را به آنها می زدم. آنها که اين شايعات را می سازند، قصدشان اين است که اين سرباز کوچک ( کوتوله؟) اسلام را کنف کنند و غير مستقيم بگويند که فلانی آنجا بود و همه جاسوسان از آنجا جان سالم بدر بردند. پس ايشان شش ماه در آن لانه جاسوسی چه ..... می خورد؟


ارسال یک نظر
Comments:
حصرت مستطاب آیت الله العظم الف رفیوجی دامغانی: آقا دستت درد نکند.ممنون که روی من پیرمرد را زمین نگذاشتی و این چند روزه اندکی بیشتر از معمول خودت مطلب نوشته ای. من شمارادعاخیر می کنم که به همین نحو ادامه بدهید و انشااله که به این زودی ها خسته نشوید و تنبلی هم به سراغ شما نیاید. چون اگر تنبلی به سراغ شما بیاید ما مجبوریم باز برای شما روضه دو طفلان مسلم بخوانیم تا دل شما به رحم آید. خسته نباشی دوست عزیز. ممنون از این پستهای آخر که خیلی هم باعث انبساط خاطر ملوکانه ما شد. با ارادت همیشگی
 
خودخواهی شان را با عشق اشتباه گرفته ام
لفاظی شان را با هنر
و بازی های کودکانه شان را با زندگی .
 
الف رفیوجی عزیزم: نمی دانم این خانم یا آقا با تو دارد یا با من؟ ولی به گمانم یادش رفته است تا منبع این نقل قولها را به دست بدهد و بنویسد: امام خمینی.
من فکر می کنم دیده تنگتان و حسودان نمی توانند حتی دوستی من و ترا ببینند! من دلمم برای این جماعت می سوزد. تو هم لطف کن وسعی کن دلت اندکی بسوزد. خوش باشی و باز هم و حتما زودتر بنویسی. با ارادت همیشگی
لقمانعلی
 
بی انصافی می کنی . نثر روان و شيرين رفيوجی لفاظی نيست. در هنرمند بودن ايشان هم شک نکن. در نوشته هايش قدری تامل کن. درضمن جمله آخر آن نقل قول معروف از نيچه را هم از قلم انداخته ای که گلفته است :

" و جاکشی هاشان را با دين".

حميد
 
labod to ham ye "honarmand" dige-i ke neveshteye mano be "niche"! nesbat midi? be haghe chizaie nashnide va ezhare fazlhaye ajagh-vajagh, unam az ghalame ye nafar ba dah ta esm!!
 
ارسال یک نظر


پســتو:



دوســتان:

اصغرآقا
عبدالقادر بلــوچ
لقمانعلی گزارشگر