DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> سَــــــنـگر <$BlogRSDUrl$>

سَــــــنـگر
 

پنجشنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۸۴


حکـــايت 


وطنی زاده ای را آورده اند که روزی پدر را گفت:

- بابا اگه من ايرانی ام. چرا اسم من رو اُرکوت (Orkut)، گذاشته ای. همه بچه ها منو مسخره می کنن و آقا معلم هم ميگه مذهب جعفری شنيده بوديم اما اُرکوت جعفری؟ ...... خيلی ضايعه. "

پدر گفت: ای پسر اين مسئالت از مادرخويش پرس که اوت اين نام نهاد.
پسر گفت: مامان گفت از تو بپرسم.
پدرگفت: ای دلبند. اُرکوت ات از آنرو خوانند که مرا در اوان جوانی، چنان که افتد و تو هنوز ندانی با تنی چند از شاهدان شادکام ِ دات کام سری و سِرٌی بود. روزی ازآن روزها – يا شبی شايد، از آن شبها - مرا پيام سيم تنی ِ دات کامی به بهشت اُرکوت فراخواند. کليک کليکان و وب کاو، چون بدانجا رسيدم، تالارها ديدم بس نفيس و سيم تنان بس جليس و انيس.

چندی روزگار بدان نمط گذشت تا پس از اندی و چندی، يکی زان دات کامان ِشادکام، با من باب مودًٌت و مراودت بازکردی و رشته ِ الفتی بس دراز آغاز. جمله را شبی از شام تا بام درباب هر "ای" و "آن"*، گل گفتی وشنيدی و گفتمانيدی و خنديدی و مزاح بر مراودت افزون کردی تا پگاهان که سخت افزاری در نرم افزازی اندر شدی و چون آن نرم افزار را انتی ويروسی مرد افکن نبودی، کار به پاپ آپ کشيدی که 9 ماه بعد سر باز کردی و زندگی خويش آغاز.

ای پسر، بدان که چنين شد که بشکرانه اين موهبت، تو را مام، ارکوت خواندی.

ارکوت مکثی کرد و گفت: خجالت نمی کشی بابا؟
.....................
E و On اشاره به موضوعاتی چون؛ e-mail, e-government, e-finance,Online deal و امثالهم دارد. البته اين پديده برای ما ايرانيان که تازگی ندارد و نام کشورمان با "ای" ، شروع می شود.


ارسال یک نظر


پســتو:



دوســتان:

اصغرآقا
عبدالقادر بلــوچ
لقمانعلی گزارشگر